Aanbod

Een stabiele samenwerking met vertrouwen in elkaar streef ik duidelijk na. Ik bied structuur en duidelijkheid. Kinderen mogen vrij zijn om aan te geven waar hun behoeften liggen. Daarbij zal ik een ondersteunende en sturende rol invullen. Ik word snel enthousiast en probeer van iedere begeleidende activiteit een leerzaam moment te maken en de kinderen met een goed en positief gevoel naar huis te sturen. Als de situatie anders blijkt te verlopen dan voorbereid, ben ik ook flexibel mijn programma aan te passen. Ik vind zekerheid erg gewenst en zal dan ook proberen dit zo optimaal mogelijk te bieden.

Ik wil als ervaren leerkracht kinderen één-op-één en/of in kleine groepjes gaan begeleiden met oog voor het kind en zijn eigenwaarde. De focus op ieders talent en kwaliteit. Activiteiten organiseren en voorbereiden die passend zijn en aansluiten bij de leef- en belevingswereld van elk kind afzonderlijk. Door de kinderen zoveel mogelijk succeservaringen op te laten doen wil ik het zelfvertrouwen vergroten, zodat ze een gevoel krijgen van veiligheid en geborgenheid. Van daaruit is groei en ontwikkeling mogelijk en zal leren leuker worden. De aandacht gaat zeker ook uit naar het verbeteren van de sociale vaardigheden zoals leren samenwerken, plannen, respecteren, verdraagzaamheid en overleggen.

Deze ondersteuning uit zich in begeleiding op school of in de omgeving van de school. Daarvoor kan gebruik gemaakt worden van mijn camper. Deze is hiervoor speciaal ingericht tot een  huiselijk en uitdagende leeromgeving. Naschoolse activiteiten, pré-teaching, dagbesteding en vervanging van leerkrachten en docenten binnen het BO, SBO, VO, VSO.

Wat kun jij als kind of jullie als ouders / verzorgers van mij verwachten?

  • Ondersteuning van het gehele leeraanbod basisonderwijs en in overleg voortgezet onderwijs.
  • Begeleiding op het gebied van huiswerk.
  • Naschoolse activiteiten, o.a. in samenwerking met andere stichtingen (zie kopje Samenwerking).
  • Pré-teaching, voorbereiden op wat er gaat komen de komende schooldag, week of periode.
  • De vrijheid om te vragen waar hulp of ondersteuning voor nodig is en niet bij aanbod te vinden is.

Wat kunt u als instantie van mij verwachten?

  • Eén op één begeleiding van een kind. Op sociaal-emotioneel, pedagogisch of didactisch gebied.
  • Als vervanger kunt u mij inzetten bijvoorbeeld als een leerkracht plotseling ziek is of opgebrand dreigt te raken en even ‘wat lucht nodig heeft’. Zonder dat u verder verplichtingen aan mij als vervanger heeft.
  • Heeft een groep of gedeelte hiervan extra herhaling of verdieping van de leerstof nodig? Ook hier kan ik in samenspraak met de betreffende leerkracht hulp bieden.